Comunicat: L’Esbart Egarenc del Social s’adhereix a la iniciativa “Ballem per ser lliures”

Comuncat de l’Esbart Egarenc

L’Esbart Egarenc del Social de Terrassa ha decidit adherir-se a la iniciativa Ballem per ser lliures impulsada per diferents esbarts i associacions relacionades amb la dansa catalana.

Així ho hem cregut convenient per l’atac de l’Estat Espanyol a les institucions d’autogovern catalanes des de fa mesos però que fa unes setmanes ha traspassat totes les línies vermelles. Com a entitat cultural catalana i de dansa d’arrel no podem girar l’esquena a tots aquests atacs i és per això que mostrem tot el nostre rebuig a través d’aquesta iniciativa àmplia que agrupa aquest sentiment de la gran majoria d’esbarts catalans. Com també l’Agrupament d’Esbart Dansaires del que formem part.

Exigim l’alliberament immediat dels líders d’Òmnium Cultural i de l’Assemblean Nacional Catalana, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez, com també dels membres del Govern legítim de Catalunya, el Vice-president Oriol Junqueras i els consellers i conselleres Dolors Bassa, Meritxell Borràs, Josep Rull, Jordi Turull, Raül Romeva, Joaquim Forn i Carles Mundó. També demanem que els quatre membres del govern legítim que estan en aquests moments a Bèlgica puguin tenir les garanties que podran retornar sense posar en perill les seves llibertats. També, a través d’aquest comunicat, mostrem el nostre total rebuig a la decisió presa pel Tribunal Suprem d’imposar una presó sota fiança a la Presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell i a alguns membres de la Mesa de Parlament.

Afegir que nosaltres, com a entitat de cultura popular de Terrassa, ens volem solidaritzar especialment amb els nostres conciutadans Josep Rull i Lluís Puig i els seus amics i familiars no només per ser persones properes, també per la seva relació amb la nostra entitat i per la seva estima a la cultura popular de la nostra ciutat.

10 de novembre del 2017
Esbart Egarenc del Centre Cultural el Social